“Na het gesprek met de kandidaat van MF Select wist ik het meteen: dit is de kandidaat die bij ons past!”

NPI heeft de afgelopen jaren een gestage groei laten zien. Dat brengt personele uitdagingen met zich mee. Eén van die uitdagingen betrof de werving van een medewerker voor de commerciële binnendienst. Voor operationeel directeur Douwine Aal was de keuze om de werving uit te besteden snel gemaakt. “Werving kost heel veel tijd” licht ze toe. “Het moet er gewoon maar even bij, náást de normale werkzaamheden. Bovendien ligt mijn expertise juist op andere vlakken''.

De uitdaging: een medewerker commerciële binnendienst 

Traditionele wervingskanalen zoals jobboards leverden onvoldoende op. "De profielen van de personen die reageerden, sloten niet aan bij onze organisatie” aldus Douwine. "Te weinig kennis en ervaring. Het werd ons duidelijk dat we niet de juiste reacties kregen."

"We moesten dus op zoek naar een alternatief om onze doelgroep te benaderen."


De oplossing: de inzet van een gespecialiseerd bureau

Voor het benaderen van de juiste doelgroep deed NPI een beroep op MF Select. Freja Piersma van MF Select schakelde snel: "Aan de hand van de informatie die Douwine gaf, kwam er meteen een geschikte kandidaat bij me op. Maar eigenlijk wilden we nóg twee of drie geschikte personen aanleveren."

"Daarom zijn we aan de slag gegaan met een vacaturetekst, met het idee om daarna de wervingsprocedure in gang te zetten."

 

Lees hier het hele verhaal